Děti ve škole a adolescenti

Děti od šesti let do 18 let.

 

 

Ve věku školní docházky si děti už sami řeknou, co jim chutná a co ne. Nevnucujte jim vždy jen svůj názor, mohou mít i svůj vlastní, třeba jim některé jídlo vyložene škodí, protože jejich tělo ho nepotřebuje, vy to máte třeba naopak a těžce chápete. Jen zkuste jim vysvětlit své důvody a trošku je přesvědčit, ale nedělejte násilí.

 

 Věřte, že vyrostou z některých chutí a nechutí. Jen zavzpomínejte ve své paměti, možná i vy jste kdysi nějaká jídla nejedli a dnes už jíte.

 

Hlídejte aspoň trošku, ať mají pestrost bílkovin: luštěniny, vajíčko, tvaroh, tofu, obiloviny.

minerály: zelenina, houby, ořechy, obiloviny celozrnné

vitamíny: ovoce, zelenina čerstvá

pití: vody, čaje, kysané mléko, šťávy.

  Ráno rozhodně snídaně, stačí voda či čaj a nějaké ovoce.

Dávejte jim stále svačiny. Nejlépe ať si je tvoří sami. Pití i do školy s sebou.

 Pokud sportují, dávejte jim obohacené šťávy o minerály, vitamíny B, hořčík, železo, C.

 Pokud se hodně potí, tak také hodně pití.

 Mě se osvědčilo u dětí  pití šťáv fytotonic a energoton , více na www.zdraviapriroda. cz, bohaté na B,C, železo,hořčík, z ovoce a bylinek.

 Můžete zařazovat i různé čaje bohaté na živiny:  zelený čaj( obsahuje hodně minerálů a čistí organismus), čaj rooibois( hodně minerálů), šípkový(vitamín C), kopřivový( nejlépe s citrónem, dobré pro větší vstřebání železa)

Na zklidnění mátový čaj, heřmánkový, meduňkový.

 Při nachlazení čaj z černého bezu, průduškový čaj, šalvějový čaj.  Sladit medem a nebo cukrem třtinovým.

 

Na různá nachlazení a oslabení organismu opět hledejte přírodní bylinky, vitamíny, sirupy.

Zařazuji do jídel také potraviny bohaté na vitamíny a minerály, především, pokud cítím jejich nedostatek, hlavně při nemoci a v zimě.

 mořské řasy( vápník, železo, hořčík, jód), sušené droždí Tebi(vitamíny  B, železo) ( obě do polévek, pomazánek, na chleba,...),  chlorelu( mnoho minerálů), pangamin( vitamíny B, železo, hořčík, zinek, selen), přírodní vitamín C z třešně acerola. Dá se vyrobit i čaj z borovice a smrku, který je také bohatý na C.

 Hodně C je i v kiwi, v citrusech obecně. Ale také v brusinkách, šípkách,v brokolici,v angreštu, v petrželové nati, v pórku. Vše pokud možno nevařené nebo jen lehce vařené. Vařením se ničí vitamín C. Ničí se i za přítomnosti kovů.

 

 Potraviny, které běžně používám v různé úpravě:   sója, tofu, tempeh, sojové maso, tvaroh, vajíčka, čočka, fazole, rýže , brambory, nudle, špenát, okurku, rajče, papriku, mrkev, celer, červená řepa, pórek ,cibule, česnek, ořechy vlašské, lískové, para, mandle, dýňová semínka, sezamová semínka, slunečnicová semínka. Droždí Tebi, mořské řasy,olej olivový, slunečnicový, lněný, sezamový, máslo, sýry, kefír, mléko,pohanka, jáhly, kroupy, vločky,amarant, špalda, žito, petrželová nať, dýně, cuketa, lilek,houby,brokolice, květák, kapusta,zelí, kysané zelí, čínské zelí, zelený salát, kedluben, ředkvičky,zázvor, med, třtinový cukr, bylinky , skořice, kari, majoránka, bazalka, kopr, ......, ovoce podle sezóny běžné, i sušené ovoce bez konzervantů....

 

Omezujte u dětí sladkosti a různé smažené brambůrky, tyčinky a podobně. Bílý cukr a bílá mouka jim berou z těla živiny. Nabídněte jim a naučte je mlsat sušené ovoce a ořechy a různá semínka dýně, slunečnice apod. Bílá pšeničná mouka díky lepku  zanáší naše střeva a vytváří hleny v organismu, pak velmi lehce vznikají různé záněty a dochází k horšímu vstřebávání živin z potravin. Hledejte raději bezlepkové obiloviny nebo pšenici špaldu, která se prodává jako celé zrno i mouka  a má méně lepku. Nudle kupukte raději z tvrdé pšenice. Pečivo jen celozrnné, ale ne barvené. Nedávejte do všeho jen pšeničnou mouku, ale nahrazujte ji např. pohankovou moukou, kukuřičnou moukou, rýžovou, vločkovou a podobně. I sušenky lze koupit z těchto obilovin.

Bílý řepkový cukr je opět ve výrobcích z obchodu snad všude, i v pití. Pokud ho konzunujeme moc, tak opět škodí. Bohužel dnešní děti ale i dospělí konzumují cukr více, než by měli. Nahrazujte raději bílý cukr cukrem třtinovým, který se lépe vstřebává v těle. Nebo slaďte medem či různými přírodními sirupy bez cukru. Dnes se dá koupit i výrobek vyrobený z rostliny stévie, která má sladké listy. Získává se šťáva z listů a ta lze koupit např. ve zdravých výživách. Stévie nemá žádné kalorie , dobře sladí a navíc obsahuje i nějaké minerály . Nic se nemá přehánět, tedy ani stevie. Vřele doporučuji diabetikům a  tam , kde potřebujete upravit váhu.

Naučte se mlsat sušené ovoce, ale bez konzervantů. Dále lze chuť na něco malého  ale ne sladkého místo různých tyčinek nahradit pojídáním ořechů a semínek. Nejlépe vlašské a lískové ořechy, mandle, para ořechy, pistácie, sezamová semínka, lněná semínka, slunečnicová semínka, dýňová semínka. Určitě najdete i další. Vyhýbejte se jen burským oříškům, bohužel většinou projdou díky své vlhkosti plísňovým procesem a tak obsahují alfatoxin, který je rakovinotvornou látkou. 

Nebo pečte buchty s třtinovým cukrem, z celozrnné mouky a podobně. Makové buchty a ořechové, tvarohové. Bábovky s vajíčky s také míchejte mouku s celozrnnou a  amarantovou.  Nepoužívejte margaríny a jiné emulgované tuky, jsou neztravitelné a zbytečně tělo zanáší.   Na mazání používejte jen máslo a dobré sýry, nebo zeleninové pomazánky. Na vaření oleje a nebo čisté máslo.

Dají se koupit ve zdravých výživách i různé bezmasé salámy, párky, pomazánky, tofu, tempeh a podobně. Je to rychlé a dostatečně ochucené i pro vybíravce. Většinou lze vše konzumovat i za studena i za tepla, příprava je rychlá. Tofu lze upravit jak na slano, tak i na sladko jako tvaroh.

 Tvořte  a vařte i různé karbanátky, záviny, pice a učte své děti také vařit a samostatnosti. Hlavně pokud si hodně vymýšlí. Dejte jim prostor v kuchyni, ale ať také po sobě uklidí a umyjí nádobí. Pokud vědí, co vařit, tak mohou i sami nakupovat. Veďte je co nejvíce k samostatnosti a k práci.

Pokud doma něco dělají, tak jim říkejte, že pracují a je to jejich práce, ne pomoc. Oni jsou přece normální členové rodiny a domácnosti a nepomáhají, ale mají svou přidělenou práci. Svou práci musí přednostně vždy udělat, pak mají volno a své kroužky a zábavu.

 Nedělejte práci, kterou mají dělat oni, nikdy za ně. Učte je tak vlastní zodpovědnosti. Co zvládnou sami, tak rozhodně jim nepomáhejte.

 Jak budou zodpovědní doma, tak budou zodpovědní i ve škole a později i v práci a ve své domácnosti.

 Podle věku jim postupně práci přidávejte.

Nešetřete chválou  a láskou.

 Adolescenti mají sice období mručení a divných odpovědí a vyhýbají se dotyku s dospělým rodičem, ale přesto je někdy pohlaďte a obejměte, nebo lehce šťouchněte. Taky to potřebují, jen to nahlas neřeknou.

PS: Nechcete být přes týden ve shonu kvůli obědovému jídlu pro dítě?

Pokud to jde, domluvte se ve školách s vedoucím kuchyně, jestli by vašemu dítěti nemohli dávat místo masa třeba tofu, tempeh a podobně, které vy do školy donesete do zásoby, stačí tak jednou do měsíce. Tyto výrobky mají dost velkou trvanlivost a kuchařky je mohou velmi rychle ohřát a nebo i upravit.  Zkoušejte i jiné možnosti, třeba se dohodnete i na bezmasém jídle vařeném, na vajíčku, na zelenině. Je vždy nutné to alespoň zkusit. Někde na školách to půjde a někde třeba ne. Potom nezbývá, než dávat velké svačiny a vařit doma.

 

Určitě vše zvládáte a tak přeji hodně úspěchů při tvorbě receptů a chuť obmněňovat jídla a mít plno zdraví a energie pro studium, práci i zábavu!úsměv.gif (253 B)

 

 

Co říká prakrický lékař na vegetariánství? Poslechněte si na:Mudr. Zbyněk Luňáček 

https://www.youtube.com/watch?v=IOLEzgP1ojM

 

http://e-petice.cz/petitions/petice-za-zmenu-stravovani-ve-verejnych-zarizenich.html

 

 

 

Setní s biotronikem Tomášem Pfeifferem v sobotu 19.4. 2014 ve 14.30 ve Vegetariánské restauraci Harmonie v Třinci, Jablunkovská 382

My všichni svými jedinečnými způsoby hledáme. Na konci těchto cest, nejen u Komenského poutníka v Labyrintu světa a ráje srdce, je tušení hloubky bytí. Jsou to otázky života, osudu, zkrátka bytí. Mou cestu změnil "svou" filosofií Bytí Josef Zezulka. Vzájemné sdílení není jen slovo. Chcete-li, můžeme hledat společně na přednáškách Univerzity Bytí, která poskytuje tuto možnost již více jak 17 let.

www.dub.cz, tel.: 222318725

Tomáš Pfeiffer

 

 

Elixír dlouhověkosti, Goji šťáva 100%, více na www.vegetharmonie.ramissio.com

obsahuje mnoho vitamínu C, betakarotenu, 18 aminokyselin, nejvíce antioxidantů z rostlin na Zemi a další hodnotné látky. Dodává energii, regeneruje, očišťuje.

Vyrábí se přímo v Himalájích do 6 hodin od sběru. Bez přídavků konzervantů a cukru. Chuť po mrkvičce a rajčátkách. Na výrobu 1 litru šťávy Goji je třeba 7kg

plodů. Plody jsou plné sluneční energie a mají  krásnou červenou barvu.

Albert Einstein ( vědec a matematik, fyzik): "Nic neprospěje liskému zdraví a zvýšení šance na přežití života na Zemi tak, jako evoluční přechod na vegetariánskou stravu."

" Člověk je část celku, jemuž říkáme vesmír, je jeho součástí omezenou v čase a prostoru. Vnímá sám sebe, své myšlenky a pocity jako něco odděleného od všeho ostatního, je to jakýsi druh optického klamu jeho vědomí. Tento klam se stává naším vězením, neboť omezuje naše osobní touhy a zalíbení pouze na několik nejbližších lidí. Naším cílem musí být vymanit se z tohoto vězení tím, že rozšíříme působení svého soucitu s do své milující náruče přijmeme všechny živé bytosti a celou přírodu."

Věřte svému srdci a intuici. Pátrejte po informacích, ověřujte si je a  promyšlené uplatňujte ve svém životě.

 

Otvírám novou vegetariánskou restauraci Harmonie v Třinci.

Srdečně všechny zvu do příjemného prostředí a k ochutnání pestré vegetariánské stravy a nápojů.

 

 

 

Henri Monford, nic nejí a žije z prány

Mluvím na stránkách o výživě a o detailech co jíst, ale veškeré informace jsou úplné  nic k tomu, co říkal pan Henri Monford. Ukázal mi jinou cestu, i když zatím v nedohlednu, ale je to možnost zcela jiného pohledu na výživu člověka a jeho možnosti, které se vymykají běžnému standartu a všem lékařským tvrzením.

V listopadu byl v České Republice francouz breatharián, co už 9 let nic nejí, jen lehce pije a přesto žije, léčí a je čím dál zdravější.

Jmenuje se Henri Monford, má 58 let a je to šaman. ( Není členem žádné sekty ani organizace, dělá  vše jen za sebe sama.) Před tím, než se rozhodl nic nejíst a vyživovat se tzv. z prány, nebo-li z bioenergie, tak měl nadváhu,problémy s dýcháním, brýle a kožní problémy.  Navíc byl závislý na systému peněz, na jídle a  na politice lékařů a farmaceutických a zemědělských firem a samozřejmě na politice země.

Dnes říká, že je svobodný a na nikom nezávislý, je zdravý, veškeré zdravotní problémy mu ustoupili a navíc mu znovu narostli vlasy. Zlepšili se mu všechny smysly a může tak lépe provádět šamanskou činnost, tedy léčit a šířit informace dále  po celém světě.  Jeho tělo potřebuje denně jen 1,5 až 2 hodiny spánku a je to, jako by spal 8 hodin. Má tedy hodně času na další aktivity.  Paměť má  výbornou.

Než začal žít jen z prány, tak asi 2 roky přešel na půsty a omezení stravy a zlepšení stravy co se kvality týče. Ze svých 120kg měl pak jen 90kg.

U kamaráda četl knihu o výživě z prány od paní Jasmuheen a ráno začal, a od té doby už uběhlo 9 let. Jeho váha se upravila sama na 75kg a od té doby se drží na stejné úrovni.

Předpoklad je dát do rovnováhy všechny části člověka, tedy  fyzickou, mentální, emoční i duchovní část a pak se zbavit všech strachů a nastoupit 21 dení přípravu podle návodu Jasmuheen, ale  pít, aby se tělo očistilo a pak po zodpovězení důležitých otázek a odpovědi na všechny otázky ano, můžeme pokračovat, jinak je nutné se najíst.  Je třeba poslouchat své tělo, jinak to není v pořádku a může to být i nebezpečné. Pokud je ale vše v pořádku, začne proces výživy z prány a celé tělo se vyčistí , uzdraví a omládne a s tím jde také zlepšení i duchovních a mentálních schopností. Také hlubší pochopení světa a souvislostí. V podstatě se změní celý člověk a to od základu, od buněk, protože výživa je čistá, bez nánosů toxinů a nepotřebných látek.

 Nejlépe si ho poslechněte sami, připravte se na 3 hodinový záznam, ale stojí to za to. Pozval ho k nám pan Jaroslav Dušek a připravili několik přednášek po celé republice, zde najdete nahrávku .

http://www.kinobox.cz/porady

http://www.ulozto.cz/11385736

http://www.ulozto.cz/11338624

Henri Monford v.doc (87,5 kB) ...........psaný text přednášky z Brna

V roce 2013 vyšla kniha přeložena do češtiny , editorka  je češka a již také se živí pránou." Pránická výživa jiná cesta ke spiritualitě" Henri Monford, editorka Dana Hájková

 

 

 

    http://h 

přímo stránky pana Monforda.

http://nourriture.pranique.free.fr/livre.html

 

PS: Breathariánů je dnes na  Zemi asi 30 000. Převážně v Indii, ale i  v Americe a u nás.

 

BIOENERGIE .

Co to je bioenergie?

Kolem každé rostliny a živé bytosti je bioenergie, dá se říci jakási aura,  zářivá energie, kterou bežným okem nevidíme, ale je měřitelná a fotografovatelná. Někteří citliví lidé ji vidí a nebo cítí.

Nejvíce BIOENERGIE Z POTRAVIN MAJÍ ROSTLINY.  Tedy obiloviny, bobuloviny, plody, byliny  a další. Nejvíce této energie je v čerstvě vypěstované rostlině, tedy hned po utržení a bez tepelné  a jakékoliv další úpravy. Postupně se bioenergie vytrácí skladováním, konzervací a tepelným zpracováním. Mikrovlnný ohřev doslova zničí jakoukoliv bioenergii a navíc je potrava nejen mrtvá, ale i škodí.

Mrtvé bioenergeticky jsou také různé uměle vyrobené vitamíny, minerály, rafinivané tuky a cukry.  Omezenou energii mají i minerály z hornin.

 

Škodlivou bionergii mají veškeré potraviny  z masa a z výrobků z mrtvých zvířat. Jedná se o energii omezujícího a poškozujícího chovu, násilné smrti a hnilobného procesu, který začal ihned po zabití. Veškerá tato energie se neztrácí ani vařením, či jinou úpravou, ale ocitá se po snězení v těle člověka a velmi silně ho ovlivňuje.

 

Napadá mě několik otázek:        Proč lidé ve vyspělých zemích trpí nedostatkem energie a jsou tak nemocní, když mají dostatek potravin a navíc bohaté na bílkoviny, minerály a vitamíny? Proč jsou někteří lidé obézní a přesto mají stále hlad?  Proč roste egresivita? Kde se stala chyba?

 

Moje jedna z možných odpovědí a důvodů.............. protože jedí sice dost potravin, ale potraviny jsou chudé na bioenergii a nebo ji mají poškozenou. Možná, že by stačilo jíst méně, ale více energeticky bohatou stravu. Více se vrátit zpátky k přírodě a k jednoduchosti.

Snahou člověka by měla být rovnováha a to nejen na fyzické úrovni, tedy být fit po tělesné stránce, ale mít v pohodě i duchovní stránku a tak mít vyrovnanou bioenergii vlastní bytosti. Očistit se od různých nánosů nám může pomoci také strava  s čistou bioenergií, očistí nejen fyzické tělo, ale i duchovní tělo. Bioenergie poté může proudit a my budeme mít dostatek síly, odolnosti a plné zdraví.

 

Doporučení: Jezte potraviny co nejvíce čerstvé, co nejméně tepelně upravujte, vyhýbejte se chemicky upravovaným potravinám, polotovarům a margarínům.  Vyhoďte mikrovlnku.  Pořiďte si zahrádku a pěstujte si vlastní ovoce a zeleninu a bylinky nebo nakupujte od pěstitelů, kteří se vyhýbají chemickému hnojení a snaží ošetřovat své výpěstky bilogicky. Pokud to nejde, tak alespoň  jezte co nejvíce syrovou stravu a zbavenou všech dusičnanů a škodlivých povlaků. Choďte do přírody. A pokud stále jíte maso, tak začněte přemýšlet a zkuste se vcítit třeba někde venku na zahrádce třeba do mravence, do včely, do krávy, zkuste být chvíli jimi, tím zvířetem, možná časem pochopíte.  A pak zjistíte, že Vám stačí menší dávky jídla a cítíte se lépe po všech stránkách.

PS: Jíme proto, abychom měli energii a ne proto, abychom naplnili břicho prázdnou hmotou.

 

 

Kontakt

Vegetariánská rodina, muži, ženy a děti §§§§§§§§§§§§§§§
....................
000
+420.604278455 dagmar.mrajcova@seznam.cz